Potomkowie Dawida i Jezusa, eBooks txt

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Wyd. Amber Sp. z o.o.Warszawa1999 , wydanie 1Copyright by Wydawnictwo Amber Sp. z o.o. 1998Ksi��ka jest udost�pniona przez prywatn� bibliotek�:Zach�camy do zakupu orygina�u.Przypominamy o konieczno�ci usuni�cia z dysku tego pliku po up�ywie 3 tygodni.PrzedmowaProblemy i napi�cia wsp�czesno�ci sprawiaj�, �e wielu ludzi szuka odpowiedzi na dr�cz�ce ich pytania w ksi�gach, kt�re przenosz� do naszych czas�w ukryte tajemnice staro�ytnej m�dro�ci. Niestety, znajduj� si� w�r�d nich tak�e liczne dzie�a quasi-mistyczne i pseudomagiczne, a ich tre�� w znacznej mierze opiera si� na b��dnym rozumieniu korzeni naukowej tradycji smoczego rodu. Dzieje si� tak dlatego, �e badacze nie maj� dost�pu do archiw�w zawieraj�cych podstawowe materia�y historyczne. Co wi�cej, nie maj� nawet dalekich zwi�zk�w z Dworem Smoka lub spokrewnionymi z nim rodami Graala czy stosownymi instytucjami.Z tym wi�ksz� przyjemno�ci� informuj� Czytelnik�w, �e Laurence Gardner nie jest w tej dziedzinie niewtajemniczonym nowicjuszem, lecz doskonale poinformowanym przedstawicielem starej szko�y, kt�rej zasady z tak� swad� reprezentuje.W Potomkach Dawida i Jezusa autor zawar� bogaty dotycz�cy staro�ytno�ci materia�, zaczerpni�ty z archiw�w Imperialnego i Kr�lewskiego Dworu Smoka i por�wna� go z rzadko ukazuj�c� si� w opracowaniach klasyczn� chronologi� zdarze� w czasach, o kt�rych mowa w Starym Testamencie. Rezultatem tej pracy jest dzie�o niezwykle sp�jne, prezentuj�ce zupe�nie nowe spojrzenie na histori�, diametralnie r�ne od tego, kt�re od dawna narzuca si� ludziom w okre�lonym celu.Los jednostki zale�y od tego, gdzie zaczyna swoj� �yciow� drog� i jaki chce lub musi obra� kierunek. Odnosi si� to zar�wno do pojedynczego cz�owieka, jak i do ca�ego spo�ecze�stwa, a warunki, kultura i osi�gni�cia danego spo�ecze�stwa zale�� od tego, w jaki spos�b postrzega ono swoje korzenie. Percepcja ta jest zdeterminowana oficjalnym programem edukacji, lecz je�li jest on sprzeczny z prawd�, w�r�d cz�onk�w tego spo�ecze�stwa zapanuje dwoisto�� interes�w, tote� zamiast d��y� do realnych cel�w, zacznie si� ono rozpada�, a w ko�cu zupe�nie zniknie.W swojej pracy Laurence Gardner toruje drog� do restytucji prawdziwej hi-arii naszego spo�ecze�stwa i u�wiadomienia mu jego autentycznego dziedzictwa. Polecam t� ksi��k� wszystkim, kt�rzy po�wi�cili �ycie poszukiwaniu wiecznego Graala.Jego Kr�lewska Wysoko�� ksi��� Nicholas de VerePrinceps Draconis, Sovereign Grand Master,Magister Templi of Sarkany RendThe Imperial and Royal Dragon Court and OrderWst�pPotomkowie Dawida i Jezusa to druga z serii ksi��ek po�wi�conych temu przedmiotowi. Pierwsza nosi�a tytu� Krew z krwi Jezusa. Cho� dotycz� tej samej tematyki, ka�da z nich stanowi samodzieln� ca�o��.Czytelnikom, kt�rzy nie mieli okazji przeczyta� Krwi z krwi Jezusa, nale�y si� wyja�nienie, �e chronologiczna struktura tej ksi��ka oparta jest na Nowym Testamencie i okresie 2 tysi�cy lat, jakie up�yn�y do naszych czas�w od narodzenia Jezusa. Natomiast ksi��ka Potomkowie Dawida i Jezusa zajmuje si� znacznie starszym okresem, kt�ry obejmuj� dwie pierwsze ksi�gi Starego Testamentu. Ale wsp�lnym w�tkiem obu ksi��ek jest analiza historyczna pism i dokument�w z r�nych przyczyn nie w��czonych do kanonu biblijnego. Przytaczam r�wnie� inne staro�ytne �r�d�a, kt�re z pewnych ideologicznych powod�w bywa�y w przesz�o�ci pomijane.Badania por�wnawcze dowodz�, �e autentyczne �r�d�a z jakiegokolwiek okresu niewiele maj� wsp�lnego z ich interpelacj� w p�niejszych kompilacjach, lecz w�a�nie te zafa�szowane zapo�yczenia stanowi� podstaw� systemu nauczania. Dla tych, kt�rzy nie mieli mo�no�ci zapoznania si� z moj� pierwsz� ksi��k�, Krew z krwi Jezusa, przedstawiam obecnie kr�tkie streszczenie tego opracowania, kt�re da poj�cie o generalnym za�o�eniu moich docieka�.Po powstaniu �ydowskim w Jerozolimie w I wieku n.e. Rzymianie spalili podobno wszelkie archiwa (publiczne i prywatne) dotycz�ce pochodzenia Jezusa z kr�lewskiego rodu Dawida. Okaza�o si� jednak, �e nie wszystkie dokumenty uleg�y zniszczeniu i �e przetrwa�y w r�kach kr�lewskich spadkobierc�w, kt�rzy swoje mesjanistyczne dziedzictwo przenie�li z Ziemi �wi�tej na Zach�d. Zwano ich desposynami (spadkobiercami Pana), a w�adze rzymskie skaza�y ich na �ci�cie mieczem. Juliusz Afryka�czyk pisa� w 200 roku n.e., �e wyrok nadal formalnie obowi�zywa�, aczkolwiek potomkowie desposyn�w uparcie kultywowali dynastyczne tradycje.Po upadku imperium rzymskiego, mimo oporu rodu i wyznawc�w konkurencyjnego nazareta�skiego Ko�cio�a Jezusa, prze�ladowania kontynuowa� nowo powsta�y Ko�ci� rzymski. Ko�ci� Jezusa konsekwentnie i otwarcie od�egnywa� si� od rzymskiej interpretacji niepokalanego pocz�cia i zmartwychwstania, g�osz�c, �e religi� nale�y opiera� na naukach Jezusa, a nie na oddawaniu czci jego osobie. Co wi�cej - twierdzi�, �e roszczenia biskup�w Rzymu do dziedzictwa po aposto�ach s� bezprawne, poniewa� zgodnie z ich interpretacj� zosta�y im przekazane przez Piotra, pierwszego biskupa Rzymu. Tymczasem Piotr nigdy nie piastowa� takiego urz�du ani w Rzymie, ani gdziekolwiek indziej. Potwierdza to nawet ko�cielna Konstytucja apostolska, w kt�rej czytamy, �e pierwszym biskupem Rzymu by� brytyjski ksi��� Linus (syn Caractacusa Pendragona), kt�rego na to stanowisko wyznaczy� �wi�ty Pawe� w 58 roku n.e., czyli jeszcze za �ycia Piotra.W �redniowieczu poparcie dla desposyn�w wzros�o tak bardzo, �e za�o�yli oni wielkie celtyckie kr�lestwa w Brytanii i Europie. Jednak wci�� byli n�kani przez papie�y, kt�rzy zdawali sobie spraw�, �e p�ki trwa prawdziwa dynastia kr�la Dawida, ich w�asne uzurpowane apostolskie dziedzictwo nie ma racji bytu. W owych czasach Ko�ci� zdo�a� utrwali� sw� mesjanistyczn� supremacj� w Galii, lecz w p�niejszym okresie dosz�o do konfrontacji z zakonem templariuszy, stra�nik�w �wi�tego Grobu, a tak�e z innymi grupami, popieraj�cymi prawdziw� lini� rodow� zwan� Sangreal (kr�lewska krew �wi�tego Graala). W wyniku tego powsta� ws�awiony okrucie�stwem �wi�ty Urz�d (katolicka inkwizycja), bo Ko�ci� katolicki w Rzymie m�g� przetrwa� tylko poprzez zd�awienie niezale�no�ci dynastii �wi�tego Graala.Mija�y stulecia, a wraz z up�ywem czasu spisek coraz bardziej si� umacnia�. Dlatego tak wiele wa�nych ksi�g nie wesz�o w sk�ad Nowego Testamentu; dlatego tradycja dworu Artura by�a pot�piana przez biskup�w; dlatego dzie�a Merlina zosta�y umieszczone na indeksie podczas soboru trydenckiego w latach 1545-1563 i dlatego kr�lowie z rod�w Merowing�w i Stuart�w byli t�pieni i zrzucani z tron�w. Wiele rozpatrywanych z osobna zdarze� historycznych by�o w rzeczywisto�ci kolejnymi etapami represyjnych dzia�a�.Oficjalne stanowisko Ko�cio�a najlepiej wyra�a deklaracja aleksandryjskiego biskupa Klemensa. Po wykluczeniu fragmentu Ewangelii �wi�tego Marka napisa�: �Nie wszystkim nale�y ujawnia� ca�� prawd�". W tym stwierdzeniu czyni rozr�nienie mi�dzy �prawdziw� prawd�" a �prawd� zgodn� z wiar�". Ta druga, ma si� rozumie�, jest wa�niejsza. Usuni�ty fragment Ewangelii �wi�tego Marka (nadal znajduj�cy si� poza tekstem kanonicznym) wyra�nie stwierdza, �e Jezus i Maria Magdalena byli ma��e�stwem.Kiedy podczas soboru kartagi�skiego w 397 roku n.e. ustalono kryteria wyboru ewangelii do zestawu kanonicznego, ustalono najpierw, �e musz� one by� pisane w imieniu dwunastu pierwszych aposto��w. Mateusz by� oczywi�cie aposto�em, podobnie jak Jan, ale ani �ukasza, ani Marka nie wymieniano w�r�d pierwszej dwunastki. Z drugiej strony Tomasz by� aposto�em, tymczasem jego ewangelia zosta�a wykluczona.O wiele wa�niejsze natomiast okaza�o si� drugie kryterium, wed�ug kt�rego dokonano doboru ewangelii. Zasada ta nosi�a wyra�ne znamiona dyskryminacji p�ciowej, eliminowa�a bowiem wszystko, co wzmacnia�o status kobiet w ko�ciele. Nauka ko�cielnej dyscypliny g�osi bowiem: �Nie zezwala si� kobietom przemawiania w ko�ciele (...) nie maj� te� prawa pe�nienia funkcji m�skich (...) albowiem g�ow� kobiety jest m�czyzna".Staraj�c si� uniewa�ni� ma��e�ski status Jezusa, Ko�ci� ze strachu przed kobietami wprowadzi� zasad� celibatu kap�an�w, kt�ra w 1138 roku sta�a si� nakazem, obowi�zuj�cym do dzi�. Ale nie wynika on wcale z tekstu Biblii. Wr�cz odwrotnie - �wi�ty Pawe� w li�cie do Tymoteusza pisa�, �e biskup powinien si� o�eni� i mie� dzieci, bo m�czyzna znaj�cy codzienne �ycie i zmuszony troszczy� si� o w�asn� rodzin� o wiele lepiej przys�u�y si� Ko�cio�owi.Ale Krew z krwi Jezusa nie ogranicza si� bynajmniej do przedstawiania historii rodzinnych i intryg. Zawar�em w tej ksi��ce tak�e zasady mesjanistycznej s�u�by wed�ug kodeksu �wi�tego Graala. Jest to ksi��ka o dobrym i z�ym rz�dzeniu, opowiadaj�ca o tym, jak patriarchalne kr�lestwo zosta�o wyrugowane przez dogmatyczn� tyrani� i autorytarn� wszechw�adz�. Jest to podr� przez dawne wieki z perspektywy przysz�ych czas�w.W Potomkowie Dawida i Jezusa przedstawiam powody, dla kt�rych jedne ksi�gi wesz�y w sk�ad biblijnego kanonu, inne za� zosta�y pomini�te. Tym razem tak�e mamy do czynienia z niew�tpliw� dyskryminacj� p�ciow�, z powodu kt�rej wa�nym kobietom przyznano rol� drugoplanow�, podobnie jak si� rzecz mia�a w p�niejszym czasie z Mari� Magdalen�. Ale w wypadku Starego Testamentu w gr� wchodzi� znacznie silniejszy element strategiczny, za spraw� kt�rego postanowiono zerwa� z poprzedni� tradycj�, ustanawiaj�c koncepcj� Boga �wy��cznie rodzaju m�skiego".Rozdzia� lKolebka cywilizacji�wit smokaW Krwi z krwi Jezusa pisa�em o mesjanistycznej, kr�lewskiej spu�ci�nie rodu Jezusa - potomk�w w linii prostej dynastii zwanej Sangreal (krwi kr�lewskiej). By� to r�d izraelskiego kr�la Dawida - r�d, kt�rego potomk�w od czas�w Jezusa bezlito�nie �ciga�y w�adze ko�cio�a chrze�cija�skiego. Ale trzeba sobie przede wszystkim zada� pytanie, czym ten monarszy ... [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jaczytam.htw.pl