Podręcznik CRYSTAL, podreczniki zetor
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->řadaSeriamajorZETORcrystalCiągnik z serii Crystal jestprojektem koncepcyjnympomyślanym w taki sposób, byz powodzeniem konkurowałz ciągnikami średniej i wyższejpod względem mocy klasy.Tradycyjne zalety ciągnikówZetor – prosta obsługa, długażywotność i niskie kosztyutrzymania oraz eksploatacjito mocne strony nowej seriiCRYSTAL.ZMIANY ZASTRZEŻONE. 9/2015crystal§Instrukcja sprzeda ż ySPIS TREŚCIHistoria Zetor crystal. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2Krótkie wprowadzenie – ciągniki Zetor Crystal. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .3Podstawowe parametry. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .4Zewnętrzna gabarytowa stopowa średnica zawracania. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .6silnik. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .7Charakterystyki silnika – wykres. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .14transmisja. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .15Skrzynia przekładniow. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .15Tabelka prędkości jazdy ciągnika. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .19Osie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .20Oś przednia. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .21Oś tylna. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .24Wał odbioru mocy – WOM. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .26Tylny wał odbioru mocy.........................................................................................................26Przedni wał odbioru mocy. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .28Hydraulika. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .29Parametry pompy hydraulicznej. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .30Wewnętrzny układ hydrauliczny. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .30Zewnętrzny układ hydrauliczny. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .31Przedni trzypunktowy układ zawieszeniaHamulce robocze. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .32.................................................................................................................33Hamulce dla przyczepy. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .33Zaczepy. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .34Typy zaczepów CBM. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .35Kabina.........................................................................................................................................................................................................................................3642434445Dodatkowe obciążnikiKola..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................Urządzenia elektrycznePorównanie z konkurencjąHISTORIA CRYSTALWydajność i specyficzny kanciasty kształt to właściwości, którenajtrafniej charakteryzowały modelową serię ciągników z charak-terystyczną nazwą Crystal.W roku 1964 rozpoczęto w fabryce ZETOR w Brnie rozwój nowejserii II. Pierwsze modele nowej serii zjechały z taśmy produkcyjnejpo kilkuletnim rozwoju w roku 1969 i nazwano je Zetor 8011 Crystal.Te ciągniki o mocy 80 KM, które wykorzystywały czterocylindrowysilnik, stały się pionierem całkiem nowej generacji wydajniejszychmaszyn rolniczych.W roku wprowadzenia ciągników na rynek, Crystal zdobył na mię-dzynarodowej wystawie techniki rolniczej SIMA w Paryżu kilkaprestiżowych nagród. Organizatorzy targów i profesjonalni odbiorcydocenili oryginalny „kryształowy” design projektanta z upodo-baniem do ostrych kształtów Otakara Diblíka, jak również jegotechniczne, a na ten czas bardzo nowoczesne rozwiązania i wyposa-żenie. Nowa seria modelowa mogła się pochwalić pierwszą kabinąbezpieczeństwa ze zintegrowanym zabezpieczeniem przeciw prze-wracaniu, zamocowaną na poduszkach.W roku 1975 został zaprezentowany nowy Crystal 12011. Chodziłoo pierwszy sześciocylindrowy model, który był do dyspozycji także wwersji 4x4. W roku 1981 ZETOR przeniósł produkcję ciężkich ciągników(ZS II) do przedsiębiorstwa państwowego ZTS w Martinie na Słowacji.Spółka ZETOR TRACTORS a.s. nawiązuje do sławnej historii mode-lowej serii Crystal. W ten sposób legenda znów odżywa.2crystal§Instrukcja sprzeda ż y15 ATUTÓW DLAZetorCrystal.prosty ciągnik bez skomplikowanej obsługi.mocny 6 cylindrowy silnik z wysokim momentemobrotowym.niskie koszty eksploatacji – ciągnik nie maskomplikowanej elektroniki = długoterminoweniezawodne działanie, niskie zużycie paliwa, łatwodostępne i tanie części zamienne oraz serwis.komfort jazdy – 6 cylindrowy ciągnik z dużymirozstawem osi.niezależnie amortyzowana oś – przynosi wyraźniewyższy komfort niż średnio amortyzowana oś.wygodna, przestronna kabina z otwieranymszyberdachem = dużo wolnego miejsca, wygodnewejście i znakomita widoczność.niski hałas w kabinie.tablica rozdzielcza z nowymi funkcjami użytkowymi.wysoki udźwig podnośnika 85 kN.4 prędkości WOM = odpowiedni dla wszystkich typównapędzanych maszyn.przedni WOM z mocą 120 HP = na przykład dlakosiarki o szerokim zasięgu koszenia.nowy design maski i dachu.duży, wydajny ciągnik z prostą obsługą= nie wymaga długiego szkolenia.dobry stosunek wydajność/cena= nie płacisz za zbyteczne, niepotrzebne funkcjeelektroniczne, wyświetlacze itd. Wszystko jest naswoim miejscu, intuicyjna obsługa..image oryginalnego CrystalaAKTUALNOŚCI§sześciocylindrowe silniki§system wtryskiwania paliwaCommon rail§przedłużony rozstaw do 2 840 mm§przednia niezależnieamortyzowana oś napędzana(na życzenie)§szeroki rozstaw kół§otwierany szyberdach ze stałąroletą§wydajność pompy hydraulicznej85 l/min§hałas w kabinie tylko 73,2 dB§przednie koła 540/65 R 28§zbiornik paliwa 300 l + 30 ldodatku§nowoczesny design maski§innowacyjna deska rozdzielczaWG NORMY 2000/25/EC150160MOC MAKSYMALNA110 kW/150 HP126 kW/ 171 HPWYKORZYSTANIE§na dużych powierzchniachi w dużych gospodarstwach§dla wymagającychzawieszanych i ciągniętychagregacji§do prac holowniczych§w transporcie – ciężkieprzyczepy i naczepy§w ciężkich pracach polowychWG NORMY 2000/25/EC150160MOC NOMINALNA106 kW/144 HP120 kW/ 163 HP3
[ Pobierz całość w formacie PDF ]