Po prostu Access 2003 PL ppac23, helion

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
IDZ DO
PRZYK£ADOW
Po prostu
SPIS TRECI
Access 2003 PL
KATALOG KSI¥¯EK
Autor: Steve Schwartz
T³umaczenie: Pawe³ Koronkiewicz
ISBN: 83-7361-407-9
Tytu³ orygina³
Format: B5, stron: 260
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
Microsoft Access 2003 — sk³adnik pakietu Microsoft Office 2003 — to niezwykle
popularny program s³u¿¹cy do tworzenia i obs³ugi baz danych. Mo¿esz go u¿ywaæ
do przechowywania, porz¹dkowania i analizowania informacji o ludziach, miejscach
i zdarzeniach dotycz¹cych Twojego ¿ycia. Jest on wykorzystywany przez ludzi biznesu,
naukowców, handlowców i tych wszystkich, którzy w swojej pracy potrzebuj¹ dostêpu
do du¿ych zbiorów danych. Access u³atwia ich wprowadzanie, wyszukiwanie
potrzebnych informacji; potrafi te¿ przedstawiæ wybrany zestaw informacji w formie
atrakcyjnych raportów wzbogaconych o ró¿nego rodzaju wykresy.
Dla osoby pragn¹cej w krótkim czasie opanowaæ obs³ugê popularnego Accessa nie ma
lepszej ksi¹¿ki ni¿ „Po prostu Access 2003 PL”. Access ró¿ni siê od innych systemów
bazodanowych wizualnym projektowaniem tabel, kwerend i raportów. Ksi¹¿kê z serii
„Po prostu” wyró¿niaj¹ podobne cechy: przystêpnoæ oraz wizualny, opieraj¹cy siê
na licznych ilustracjach i zrzutach ekranowych sposób przedstawiania materia³u.
Ksi¹¿ka omawia:
• Podstawowe pojêcia zwi¹zane z bazami danych
• Interfejs Accessa
• Tworzenie nowej bazy danych
• Tworzenie tabel
• Projektowanie formularzy
• Wyszukiwanie danych za pomoc¹ kwerend
• Tworzenie raportów i zestawieñ
• Zaawansowane techniki przeszukiwania bazy danych
• Pracê z tabelami i wykresami przestawnymi
• Wymianê danych z innymi programami
• Korzystanie z Accessa w internecie
• Zarz¹dzanie prawami u¿ytkowników Accessa
• Tworzenie w³asnych menu i pasków narzêdziowych
• Pisanie makrodefinicji i zapytañ w jêzyku SQL
Ksi¹¿ka przeznaczona jest dla osób swobodnie pos³uguj¹cych siê systemem Windows,
ale nie maj¹cych do tej pory stycznoci z tematyk¹ baz danych. „Po prostu Access
2003 PL” to ograniczona do niezbêdnego minimum dawka teorii i mnóstwo
praktycznych wskazówek, dziêki którym wykonasz swoj¹ pracê szybko i bez k³opotów.
DODAJ DO KOSZYKA
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
 Spis treci
Spis treci
Wprowadzenie
9
Rozdział 1. Podstawowe pojcia 11
Bazy danych wokół nas.............................................................................12
Elementy bazy danych ..............................................................................14
Sortowanie rekordów................................................................................15
Wybieranie rekordów................................................................................16
Generowanie raportów..............................................................................17
Automatyzowanie baz danych...................................................................18
Kartotekowe i relacyjne bazy danych .......................................................19
Rozdział 2. Microsoft Access — zapoznanie z programem 21
Podstawowe poj*cia..................................................................................22
Interfejs programu Access.........................................................................26
Korzystanie z systemu pomocy.................................................................29
Rozdział 3. Tworzenie baz danych 31
Otwieranie okienka Nowy plik..................................................................32
Tworzenie bazy danych przy u2yciu szablonu..........................................33
Tworzenie kopii bazy danych....................................................................35
Samodzielne tworzenie bazy danych i jej tabel.........................................36
Co dalej?....................................................................................................43
Rozdział 4. Tabele i pola 45
Typy danych..............................................................................................46
Okre5lanie wła5ciwo5ci pól.......................................................................50
Maski wprowadzania.................................................................................52
Sprawdzanie poprawno5ci pól...................................................................54
Dodawanie i usuwanie pól........................................................................55
3
 Spis treci
Rozdział 5. Konfigurowanie arkuszy danych 57
Okre5lanie domy5lnego formatowania......................................................58
Zmiana wygl:du siatki i efektów wy5wietlania komórek.........................59
Zmiana czcionki........................................................................................60
Zmiana wysoko5ci wierszy i szeroko5ci kolumn......................................61
Ukrywanie, blokowanie i przenoszenie kolumn.......................................63
Rozdział 6. Tworzenie i konfigurowanie formularzy 67
Tworzenie formularzy...............................................................................68
Modyfikowanie formularzy.......................................................................70
Praca z sekcjami formularzy.....................................................................74
Wstawianie obiektów do formularza.........................................................75
Zmienianie tła formularza.........................................................................80
Definiowanie kolejno5ci dost*pu..............................................................81
Formularze pojedyncze i ci:głe.................................................................82
Rozdział 7. Tworzenie relacji 83
Wyznaczanie klucza podstawowego (głównego)......................................84
Typy relacji...............................................................................................87
Definiowanie relacji..................................................................................89
Wi*zy integralno5ci...................................................................................91
Drukowanie układu relacji........................................................................92
Rozdział 8. Wprowadzanie i edycja danych 93
Dodawanie rekordów................................................................................94
Usuwanie rekordów...................................................................................95
Przechodzenie mi*dzy rekordami.............................................................97
Wprowadzanie i edycja danych.................................................................98
Wyszukiwanie i zamiana.........................................................................105
Sprawdzanie pisowni...............................................................................108
Rozdział 9. Sortowanie rekordów 111
Sortowanie w programie Microsoft Access............................................112
Sortowanie w formularzu........................................................................113
Sortowanie arkusza danych.....................................................................114
Sortowanie zło2one.................................................................................116
4
 Spis treci
Rozdział 10. Filtrowanie danych 117
Wprowadzenie do filtrowania.................................................................118
Filtrowanie według wyboru.....................................................................119
Filtrowanie z wył:czeniem wyboru........................................................120
Filtrowanie dla wprowadzonego wzorca.................................................121
Filtrowanie według formularza...............................................................122
Zaawansowane filtrowanie/ sortowanie..................................................124
Rozdział 11. Kwerendy 127
Okno projektu kwerendy.........................................................................128
Tworzenie kwerend przy u2yciu kreatora...............................................129
Przegl:danie kwerend w widoku projektu..............................................132
Wybieranie tabel kwerendy.....................................................................133
Wybieranie pól kwerendy.......................................................................134
Definiowanie kryteriów kwerendy..........................................................135
Korzystanie z symboli wieloznacznych..................................................137
Konstruktor wyra2eA...............................................................................138
Wprowadzanie zło2onych kryteriów wyboru..........................................139
J*zyk SQL...............................................................................................141
Tworzenie kwerend w j*zyku SQL.........................................................142
Tworzenie kwerendy krzy2owej.............................................................143
Rozdział 12. Drukowanie rekordów 145
Drukowanie arkusza danych...................................................................146
Drukowanie formularzy..........................................................................148
Korzystanie z podgl:du wydruku............................................................150
Rozdział 13. Wykresy i tabele przestawne 153
Wykresy..................................................................................................154
Tworzenie wykresu.................................................................................155
Modyfikowanie wykresu.........................................................................157
Tworzenie tabeli przestawnej..................................................................158
Okno tabeli przestawnej..........................................................................160
Formatowanie tabeli przestawnej............................................................161
Tworzenie wykresu przestawnego..........................................................162
Okno wykresu przestawnego...................................................................163
Formatowanie wykresu przestawnego....................................................164
5
 Spis treci
Rozdział 14. Raporty 165
Tworzenie autoraportu............................................................................166
Projektowanie etykiet adresowych..........................................................168
Kreator raportów.....................................................................................169
Modyfikowanie raportów........................................................................171
Rozdział 15. Importowanie danych 173
Importowanie danych w formatach Paradox i dBASE............................174
Importowanie danych programu Excel...................................................175
Importowanie danych programu Outlook...............................................178
Importowanie danych HTML..................................................................180
Importowanie plików tekstowych...........................................................182
Importowanie danych w formacie programu Access..............................185
Przył:czanie do danych zewn*trznych....................................................186
Rozdział 16. Eksportowanie danych 189
Przygotowanie danych do eksportowania...............................................190
Eksportowanie danych do innego programu...........................................191
Eksportowanie danych do formatu programu Excel...............................193
Eksportowanie danych do pliku tekstowego...........................................194
Eksportowanie danych do pliku XML....................................................196
Eksportowanie danych i obiektów do baz danych programu Access......197
Rozdział 17. Prezentowanie danych w sieci WWW 199
Tworzenie statycznych stron WWW.......................................................200
Tworzenie migawki raportu....................................................................202
Tworzenie stron dost*pu do danych........................................................203
Rozdział 18. Zabezpieczenia i konserwacja 205
Tworzenie kopii zapasowej bazy danych................................................206
Kompaktowanie i naprawianie bazy danych...........................................207
Zabezpieczanie danych............................................................................209
Zabezpieczanie bazy danych hasłem.......................................................210
Wprowadzanie zabezpieczeA na poziomie u2ytkownika........................212
Rozdział 19. Automatyzowanie pracy 221
Tworzenie paneli przeł:czania................................................................222
Modyfikowanie paneli przeł:czania........................................................224
6
  [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jaczytam.htw.pl