Ponadczasowe strony internetowe ponasi, Książki, Heloin

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

Kup książkę

Poleć książkę

Oceń książkę
Spis treści
Wprowadzenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .16
ROzDzIAł 1
Ponadczasowe techniki przetrwania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .23
Zrozumieć środowisko . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24
Prawda dotycząca terminologii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24
Mity w projektowaniu witryn . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26
Mit nr 1 — szata graiczna może być perfekcyjna co do piksela . . . . . . . . . . . . . 26
Mit nr 2 — projekt szaty graicznej można traktować
jako dzieło ukończone . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27
Mit nr 3 — projekt witryny jest kuloodporny i ponadczasowy . . . . . . . . . . . . . . 27
Mit nr 4 — walidacja zapewnia jakość i zgodność . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28
Mit nr 5 — nowsze, lepsze, czyli więcej i na bogato . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28
Mit nr 6 — dostosowywanie się do statystycznego użytkownika
lub urządzenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 29
Nadążanie za użytkownikami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30
Planowanie, czyli zapewnienie witrynie sukcesu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32
Określanie wymagań projektu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32
Określanie celów przy unikaniu pułapek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33
Planowanie z uwzględnieniem implementacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35
Nauka dostosowywania się i ewoluowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37
Wykorzystanie nowych technologii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37
Rozwiązania zapewniające udaną szatę graiczną. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39
Pierwsze pytanie — potrzeba lub jej brak. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39
Drugie pytanie — sztywny lub elastyczny. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40
Trzecie pytanie — dynamiczny lub statyczny. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 41
Czwarte pytanie — wewnętrzne kontra zewnętrzne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42
Piąte pytanie — zmiana wyglądu lub dostosowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43
Szóste pytanie — aplikacja lub witryna internetowa. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43
Nie tylko szata graiczna — aspekty biznesowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44
Rozwiązywanie problemów ze zgodnością. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46
Testowanie z uwzględnieniem solidnych urządzeń . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46
Dbanie o obsługę klienta . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48
Internetowe witryny — test na dopasowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49
7
SPIS
TREśCI
ROzDzIAł 2
Pięć zasad wszechstronności . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .53
Witryny są jak cebule. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54
Poziom pierwszy — elegancki układ graiczny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56
Rozpoczynanie eleganckiej degradacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56
Uzasadnienie stosowania eleganckiej degradacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58
Zagadnienie zgodności — elegancki wygląd. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60
Poziom drugi — projektowanie progresywne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61
Progresywna poprawa. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61
Uzasadnienie stosowania projektowania progresywnego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64
Zagadnienie zgodności — projektowanie progresywne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66
Poziom trzeci — projektowanie adaptacyjne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 68
Adaptacyjne ścieżki do degradacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 68
Uzasadnienie stosowania projektowania adaptacyjnego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 70
Poziom czwarty — projektowanie elastyczne. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 72
Projektowanie elastyczne — historia miłosna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 72
Uzasadnienie stosowania projektowania elastycznego. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 75
Poziom piąty — projektowanie reaktywne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 76
Witryny reaktywne, czyli coś więcej niż zachowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 76
Filozoie internetu reaktywnego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78
Wszechstronność do potęgi piątej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 80
ROzDzIAł 3
Projektowanie na komputery . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .83
Poznać wyzwanie — zgodność . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84
Komputer stacjonarny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86
Rozwiązania praktyczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 87
Najlepsze praktyki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88
Laptop . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88
Rozwiązania praktyczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 89
Najlepsze praktyki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 91
Netbooki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 91
Rozwiązania praktyczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 92
Najlepsze praktyki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 93
Nettopy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 93
Praktyczne rozwiązania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 94
Najlepsze praktyki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96
8
PONADczASOWE STRONY INTERNETOWE
ROzDzIAł 4
Wspomaganie mobilności . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .99
Korzyści z mobilności . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100
Tablet . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 102
Rozwiązania praktyczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 102
Najlepsze praktyki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 104
Smartfony . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 104
Rozwiązania praktyczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105
Najlepsze praktyki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 106
Telefon komórkowy z dodatkowymi funkcjami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 107
Rozwiązania praktyczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 107
Najlepsze praktyki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 109
Czytniki książek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 109
Rozwiązania praktyczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 110
Najlepsze praktyki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 111
PDA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 111
Rozwiązania praktyczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 112
Najlepsze praktyki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 114
Zegarek na rękę. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 114
Rozwiązania praktyczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 115
Najlepsze praktyki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116
ROzDzIAł 5
Ewolucja w stronę rozrywki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .119
Internet w salonie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 120
Telewizor . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 122
Rozwiązania praktyczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 123
Najlepsze praktyki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124
Konsola do gier . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124
Rozwiązania praktyczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 125
Najlepsze praktyki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 127
Przenośne konsole do gier . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 127
Rozwiązania praktyczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 128
Najlepsze praktyki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 129
Odtwarzacz multimedialny. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 129
Rozwiązania praktyczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 130
Najlepsze praktyki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 132
Przystawki STB . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 132
Rozwiązania praktyczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 133
Najlepsze praktyki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 134
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jaczytam.htw.pl