Po prostu Access 2002 XP PL ppacxp, helion

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
IDZ DO
PRZYK£ADOW
Po prostu Access
SPIS TRECI
2002/XP PL
KATALOG KSI¥¯EK
Autorzy: Deborah S. Ray, Eric S. Ray
T³umaczenie: Micha³ Szolc
ISBN: 83-7361-154-1
Tytu³ orygina³
Format: B5, stron: 280
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
Microsoft Access 2002/XP — sk³adnik pakietu Microsoft Office — jest potê¿nym
programem do tworzenia baz danych, którego mo¿esz u¿ywaæ do przechowywania,
porz¹dkowania i analizowania informacji o ludziach, miejscach i zdarzeniach
dotycz¹cych Twojego ¿ycia. Jest on u¿ywany przez ludzi biznesu, naukowców,
handlowców i tych wszystkich, którzy w swojej pracy musz¹ wykorzystywaæ du¿e
zbiory danych. Access u³atwia wprowadzanie danych, wyszukiwanie potrzebnych
informacji; potrafi te¿ przedstawiæ wybrany zestaw informacji w formie atrakcyjnych
raportów wzbogaconych o ró¿norakie wykresów.
Dla osoby chc¹cej w krótkim czasie opanowaæ obs³ugê popularnego Accessa nie ma
lepszej ksi¹¿ki ni¿ „Po prostu Access 2002/XP PL”. Access ró¿ni siê od innych
systemów bazodanowych wizualnym projektowaniem tabel, kwerend i raportów.
Ksi¹¿kê z serii „Po prostu” wyró¿niaj¹ podobne cechy: przystêpnoæ oraz wizualny,
opieraj¹cy siê na licznych ilustracjach i zrzutach ekranowych sposób przedstawiania
materia³u.
Ksi¹¿ka omawia:
• Podstawy teorii baz danych
• Interfejs Accessa
• Tworzenie nowej bazy danych
• Tworzenie tabel
• Projektowanie formularzy
• Wyszukiwanie danych za pomoc¹ kwerend
• Tworzenie raportów i zestawieñ
• Zaawansowane techniki przeszukiwania bazy danych
• Pracê z tabelami i wykresami przestawnymi
• Wymianê danych z innymi programami
• Korzystanie z Accessa w Internecie
• Zarz¹dzanie prawami u¿ytkowników Accessa
• Tworzenie w³asnych menu i pasków narzêdziowych
• Pisanie makr
Ksi¹¿ka przeznaczona jest dla osób potrafi¹cych pos³ugiwaæ siê systemem Windows,
ale nie maj¹cych do tej pory stycznoci z tematyk¹ baz danych. „Po prostu Access
2002/XP PL” to ograniczona do niezbêdnego minimum dawka teorii i mnóstwo
praktycznych wskazówek, dziêki którym wykonasz swoj¹ pracê szybko i bez k³opotów.
DODAJ DO KOSZYKA
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
 Spis treci
Spis treci
Wprowadzenie
9
Rozdział 1. Pierwsze kroki z Accessem 13
Czym jest baza danych?......................................................................14
Czym jest relacyjna baza danych?........................................................15
Uruchamianie Accessa........................................................................16
Formaty plików baz danych Accessa ...................................................18
Okno bazy danych Accessa.................................................................20
Obiekty bazy danych Accessa .............................................................22
Rozdział 2. Tworzenie bazy danych 25
Planowanie zawarto'ci........................................................................26
Planowanie struktury ..........................................................................27
Planowanie relacji ..............................................................................28
Tworzenie bazy danych przy u*yciu kreatora........................................29
Zapisywanie bazy danych....................................................................32
Rozdział 3. Praca z tabelami 33
Przegl/danie tabel...............................................................................34
Tworzenie tabel przy u*yciu kreatorów................................................37
Wpisywanie, edycja i usuwanie danych................................................39
Formatowanie kolumn i wierszy ..........................................................41
Przenoszenie kolumn ..........................................................................42
Blokowanie i ukrywanie kolumn..........................................................43
Dodawanie pól ...................................................................................44
Opis typów danych .............................................................................45
Drukowanie tabel ...............................................................................47
Rozdział 4. Praca z formularzami 49
Spojrzenie na formularze.....................................................................50
Widok Projekt formularza ...................................................................51
Przegl/danie formularzy......................................................................52
3
  Spis treci
Usuwanie rekordów z formularza.........................................................54
Kopiowanie danych z jednego rekordu do drugiego................................55
U*ycie Autouzupełniania ....................................................................56
Tworzenie formularzy za pomoc/ kreatora...........................................57
Organizowanie układu formularza w celu poprawy jego wydajno'ci ......59
Formatowanie formularzy ...................................................................60
Okre'lanie wła'ciwo'ci w formularzu ..................................................61
Dodawanie formantów........................................................................62
Tworzenie rozwijanej listy do wpisywania danych................................64
Modyfikowanie formantów .................................................................66
U*ycie Maski wprowadzania...............................................................68
Sprawdzanie poprawno'ci wprowadzanych danych...............................70
Tworzenie podformularzy ...................................................................72
Tworzenie wykresu w formularzu........................................................74
Rozdział 5. Praca z kwerendami 77
Spojrzenie na kwerendy ......................................................................78
Tworzenie nowych kwerend za pomoc/ kreatora ..................................79
Przegl/danie kwerend w widoku Projekt ..............................................82
Wybór tabel do kwerendy....................................................................83
Wybór pól do kwerendy......................................................................84
Okre'lanie kryteriów kwerendy.............................................................85
U*ycie w kwerendach znaków zast9pczych ..........................................87
U*ycie Konstruktora wyra*e:..............................................................88
Tworzenie zaawansowanych kryteriów
za pomoc/ Konstruktora wyra*e: .........................................................90
Wprowadzenie do SQL.......................................................................93
U*ycie kwerend i SQL........................................................................94
Budowanie kwerend krzy*owych.........................................................95
Obliczenia w kwerendach....................................................................97
Okre'lanie pól, które maj/ by= wy'wietlane w rezultatach kwerend .......98
Przetwarzanie kwerend .......................................................................99
Rozdział 6. Praca z raportami 101
Spojrzenie na raporty........................................................................ 102
Przegl/danie raportów....................................................................... 104
Modyfikowanie istniej/cych raportów................................................ 105
4
 Spis treci
Tworzenie raportów przy u*yciu Kreatora.......................................... 106
Formatowanie raportów przy u*yciu Autoformatowania...................... 108
Formatowanie raportów w widoku Projekt ......................................... 109
Dopracowywanie szczegółów raportów.............................................. 110
Tworzenie etykiet adresowych ............................................................ 111
Drukowanie raportów ....................................................................... 113
Zapisywanie raportu w formacie dokumentu Worda............................ 114
Rozdział 7. Znajdowanie, filtrowanie i sortowanie 115
Filtr czy kwerenda?........................................................................... 116
Znajdowanie rekordów...................................................................... 117
Znajdowanie i zamienianie danych..................................................... 119
Znajdowanie powtarzaj/cych si9 warto'ci .......................................... 120
Znajdowanie niedopasowanych rekordów .......................................... 122
Filtrowanie według formularzy............................................................ 124
Filtrowanie według wyboru............................................................... 125
Filtrowanie z wył/czeniem wyboru.................................................... 126
Sortowanie rezultatów kwerendy ....................................................... 127
Sortowanie rekordów w tabeli............................................................. 128
Tworzenie zaawansowanego filtra lub sortowania............................... 129
Rozdział 8. Zarz&dzanie relacjami 131
Tworzenie relacji.............................................................................. 132
Wymuszanie wi9zów integralno'ci .................................................... 135
Dokonywanie zmian w relacjach........................................................ 136
Sprz9ganie tabel w kwerendzie............................................................ 137
Rozdział 9. Zaawansowane mo'liwo(ci tabel 139
Kopiowanie, przenoszenie i zmienianie nazw pól................................ 140
Ustawienie pól klucza podstawowego ................................................ 142
U*ycie pól odno'nika........................................................................ 144
U*ycie hiperł/czy ............................................................................. 148
U*ycie OLE (osadzanie i ł/czenie obiektów)...................................... 151
Rozdział 10. U'ycie zaawansowanych kwerend 155
Aktualizacja rekordów ...................................................................... 156
Znajdowanie najwi9kszych i najmniejszych warto'ci .......................... 157
Kopiowanie danych do tabeli ............................................................ 158
5
 Spis treci
Usuwanie rekordów za pomoc/ kwerendy.......................................... 159
Zamiana rezultatów kwerendy w tabel9.............................................. 160
Rozdział 11. Praca z tabelami i wykresami przestawnymi 161
Widok tabeli przestawnej .................................................................. 162
Widok wykresu przestawnego ........................................................... 164
Tworzenie tabel przestawnych............................................................ 166
Udoskonalanie tabel przestawnych..................................................... 170
Przestawianie tabeli przestawnej........................................................ 172
Tworzenie wykresu przestawnego...................................................... 174
Filtrowanie tabel i wykresów przestawnych........................................ 177
Rozdział 12. Importowanie i eksportowanie danych 179
Importowanie danych do Accessa...................................................... 180
Ł/czenie z zewn9trznymi Cródłami danych......................................... 182
Importowanie danych z Excela.......................................................... 184
Korespondencja seryjna .................................................................... 187
Eksportowanie danych z Accessa do innych baz danych ....................... 191
Kopiowanie danych do innych programów......................................... 195
Kopiowanie danych do innej bazy danych Accessa............................. 197
Kopiowanie tabeli w obr9bie bazy danych.......................................... 199
Rozdział 13. Publikowanie w sieci 201
Jak publikowa=?............................................................................... 202
Publikowanie statycznych stron WWW.............................................. 204
Publikowanie dynamicznych stron WWW.......................................... 205
Publikowanie stron dost9pu do danych............................................... 207
Przegl/danie i modyfikowanie danych ............................................... 211
Zmiana poziomów grupowania na stronie........................................... 213
Dodawanie tabeli przestawnej do strony............................................. 215
Przegl/danie stron w przegl/darce internetowej.................................. 217
Eksportowanie danych do formatu XML............................................ 219
Rozdział 14. Ulepszanie bazy danych 221
Dostosowywanie panelu przeł/czania................................................. 222
Dostosowywanie pasków narz9dzi i menu.......................................... 225
Tworzenie i dostosowywanie menu.................................................... 229
Pisanie makr..................................................................................... 232
6
  [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jaczytam.htw.pl